CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Thursday, February 5, 2009

SEDIH DAN GEMBIRA

Hari berganti hari..minit berganti minit..saat berganti saat..jam terus berputar tanpa henti(lau bateri habis baru berenti)aku terus menghitung hari.Antara sedih dan gembira..itulh perasaan ku sekarang.Saat yang paling tidak sabar aku tunggu adalah kelahiran cahayamataku yang kedua.Sekarang ni pun dh start sakit pinggang..perut pun dh rasa tak selesa.Kalau ikut tarikh scan due date aku 25.02.09..tapi ikut kiraan dokter due date aku 18.02.09..entah aku pun tak tau mana satu tarikh yang tepat.Tapi aku berdoa biarlah baby aku lahir sebelum baba dia berangkat ke ARAB 16.febuari.09(kerja kat sana).Ini lah saat yang paling sedih..yela sepanjang 3tahun kami berumahtangga..suami tak pernah berjauhan dengan aku dan anak.Tapi dah nama pun rezeki suami ku dapat kerja kt ARAB.Aku terima je lah(anggap dugaan)tapi sedih jugak lah lau dia g aku belum bersalin.Terpaksalah keluarga ku yang urus semua masa aku bersalin sampai aku habis pantang.Nak harap keluarga mertua agak payah sikit diaorang kat SARAWAK.Tapi aku cuba lah bersabar dan bertahan sepanjang suami ku bekerja jauh..rasa takut nak besarkan dan didik anak seorang diri pun ada..yelah sebelum ni suami ada(bantu ape yg patut kt umh..lyn kerenah si Adawiyah)lepas ni aku kena urus 2org anak(insyALLAH) kena g bank(bayr kereta)..kena settle segala bil2.belanja barang dapur..(arrrggggh...leh ke aku wat sorang2 ni...tak pernah aku wat semua ni sorang2)mudah2an TUHAN mudahkan segala urusan ku.Yang penting aku kena tabahkan hati demi anak2.Keyakinan pun kena kuat untuk hadapi dugaan ni semua.InsyALLAH semua berjalan dengan lancar.

0 comments: